Ponad 6 milionów kilometrów w dwa tygodnie. Nocne jazdy, rajdy kobiet i wiele innych pomysłów na kręcenie kilometrów. Do końca września trwać będzie siódma kampania społeczna „Kręć Kilometry po technologię” organizowana przez Fundację Allegro All For Planet. Gdańsk jest obecnie na czwartym miejscu.
Nagrody dla miast i dla indywidualnych uczestników, eventy Allegro Tech Days, a także promocja aktywnego wypoczynku na ogólnopolską skalę – tak w wielkim skrócie można opisać kampanię społeczną „Kręć Kilometry po technologie”, którą od 2012 roku organizuje Fundacja Allegro All For Planet. Dołączyć może każdy, kręcąc kilometry z aplikacją mobilną. Wskazując miasto, dla którego jeździ się na rowerze, można wesprzeć je w ogólnopolskim rankingu.
Miasto Gdańsk z 55 391 km jest w tej chwili na czwartym miejscu za: Wałczem (76 800 km), Warszawą (62 363 km) i Pabianicami (60 345 km). Mamy czas do końca września, aby wywindować Gdańsk na pierwsze miejsce. Nagrodami dla miast będą parkingi rowerowe wyposażone w samoobsługowe stacje serwisowe.
- Co roku bijemy rekordy w liczbie uczestników i liczbie przejechanych kilometrów. W tym roku chcemy poszerzyć naszą współpracę z dziesiątkami lokalnych grup rowerowych. Chcemy z nimi i indywidualnymi uczestnikami budować wspólnie Rowerową Polskę – w przenośni i dosłownie, bo właśnie tak nazywa się serwis, który m.in. zbiera i prezentuje dane z tych wszystkich lat trwania kampanii. To na pewno będzie największa w kraju rowerowa akcja motywacyjna - mówi Krzysztof Śpiewek, członek Zarządu Fundacji Allegro All For Planet.
W ubiegłym roku 189 852 uczestników przejechało w sumie 55 mln 570 tysięcy 716 kilometrów. Najwięcej wykręcili mieszkańcy Pabianic. Druga była Warszawa, a trzeci niewielki Międzychód. Po dwóch tygodniach tegorocznej rywalizacji uczestnicy wykręcili już ponad 6,2 mln.
Wkrótce Fundacja Allegro All For Planet uruchomi serwis www pokazujący między innymi natężenie ruchu rowerowego w różnych miastach Polski. Ma to pomóc samorządom i organizacjom rowerowym w poprawianiu infrastruktury dla rowerzystów.
Kampanii towarzyszą wydarzenia Allegro Tech Days, z pokazami i możliwością testowania najnowszych gadżetów technologicznych i bezpłatnymi warsztatami dla dzieci z programowania. A nagrodami dla miast będą parkingi rowerowe wyposażone w samoobsługowe stacje serwisowe. Z kolei uczestnicy mogą zawalczyć o atrakcyjne nagrody biorąc udział w comiesięcznych wyzwaniach.
Więcej o kampanii na stronie www.kreckilometry.pl.