W szatni w SP 76 aż tloczno od hulajnóg |
Doświadczenia z Gdańska pokazują, że ogłoszenie wyników połowicznych dodatkowo motywuje całe klasy i szkoły do zwiększenia wysiłków. Dzieci dopingują się nawzajem, jednocześnie zachęcając rodziców do zdrowych zachowań transportowych.
Obecnie na prowadzeniu wśród szkół dużych jest Szkoła Podstawowa nr 80 na Przymorzu Wielkim, na drugim Szkoła Podstawowa nr 12 z Ujeściska i na trzecim Szkoła Podstawowa nr 8 na Chełmie.
W gronie średnich podstawówek najlepszą frekwencję ma Szkoła Podstawowa nr 45 z Wrzeszcza. „Gonią” ją Szkoła Podstawowa nr 92 z Zaspy oraz Szkoła Podstawowa nr 76 z Przymorza.
Najbardziej rowerową małą podstawówką jest na półmetku Szkoła Podstawowa nr 62 w dzielnicy Krakowiec Górki Zachodnie. Na drugim miejscu jest Szkoła Podstawowa nr 84 w Otominie i na trzecim Szkoła Podstawowa nr 46 na Przymorzu Małym.
Najlepiej wśród przedszkoli radzi sobie obecnie placówka nr 62 na Przymorzu. Co ciekawe, we wszystkich trzech kategoriach oraz wśród przedszkoli, na drugim miejscu plasują się obecnie placówki, których uczniowie w zeszłym roku „wykręcili” zwycięstwo. Mało tego – wszystkie szkoły, które w Rowerowym Maju 2016 były ostatecznie na drugim miejscu, obecnie prowadzą!
Uczniowie SP 76 są na trzecim miejscu w kategorii szkoł średnich |
Natomiast najbardziej rowerowe klasy i grupy przedszkolne wybiorą nagrody z bogatej puli atrakcji ufundowanych przez 24 sponsorów, od gry w kręgle, przez wystawy interaktywne i jazdę konną, po spektakl teatralny czy miesięczny kurs jazdy na rolkach.
Jednak Rowerowy Maj to przede wszystkim inwestycja w zdrowie przyszłych dorosłych. Pozytywne emocje i porcja endorfin towarzyszą dzieciom przez cały aktywnie rozpoczęty dzień oraz kształtują pozytywne nawyki na następne lata.
Formuła „Rowerowego Maja” sprawdza się wszędzie. Od początku miesiąca 21 polskich miast i gmin realizuje kampanię społeczną według gdańskiego pomysłu. Dzięki Rowerowemu Majowi ponad 64,5 tys. dzieci w Polsce przynajmniej raz przyjechało do szkoły lub przedszkola na rowerze lub w inny aktywny sposób. Blisko 116 tys. uczniów codziennie wkleja naklejkę do „rowerowego dzienniczka”.
Zasady kampanii
Za każdy przyjazd dzieci otrzymują naklejki, które wklejają do imiennych „rowerowych książeczek” oraz na klasowy lub grupowy plakat. Nauczyciele odnotowują aktywne dojazdy w interaktywnym rowerowym dzienniku klasowym. Dane te na bieżąco otrzymują także miejscy koordynatorzy Rowerowego Maja.
Najbardziej aktywni uczniowie i przedszkolaki otrzymają nagrody rzeczowe, najbardziej aktywne klasy i grupy przedszkolne spędzą czas w centrach nauki i rozrywki, a szkoły i przedszkola, które odnotowały największy odsetek aktywnych dojazdów w stosunku do liczby uczniów, otrzymają nagrody pieniężne.