Takie dane dostarczyły nam liczniki rowerowe zamontowane w 30 gdańskich lokalizacjach. Dla przypomnienia, wielkość ruchu jest przez nie mierzona 24h na dobę, a zliczenie roweru odbywa się poprzez przejazd nad pętlą indukcyjną, zatopioną w nawierzchni trasy rowerowej.
Największy procentowy wzrost przejazdów, bo aż o 32% odnotowano na liczniku przy ul. Elbląskiej, co w stosunku do roku 2019 dało ponad 24 tysiące przejazdów więcej. Nie sposób też pominąć faktu, że na początku października, przy liczniku zamontowanym w Pasie Nadmorskim uroczyście przywitaliśmy milionowego rowerzystę, o czym pisaliśmy w artykule: Nadjeżdża milionowy rowerzysta

Pełne podsumowanie danych z liczników rowerowych w porównaniu do roku 2019: Podsumowanie
W zeszłym roku zostało oddanych do użytku łącznie 15,9 km tras rowerowych w 17 lokalizacjach, a 12,2 km jest w trakcie realizacji.

Z programu Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska w roku 2020 zostały zrealizowane poniższe odcinki:
a. droga rowerowa wzdłuż ul. Potokowej, odcinek od PKM Brętowo do ul. Słowackiego (1,2 km);
b. droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej, strona wschodnia od ul. Braci Lewoniewskich do ul. Kołobrzeskiej (1,5 km);
c. trasa rowerowa wzdłuż ul. Podwale Przedmiejskie, III etap (0,4 km);
Najdłuższa trasa drogi dla rowerów i pasów powstała wzdłuż Alei Adamowicza, oddawano ją do użytku etapami, w tym 2,5 km w 2020 roku. Kolejna pod względem długości (1,7 km) powstała wzdłuż ulicy Nowej Portowej.

Pełny program budowy tras rowerowych w roku 2020: Program budowy tras rowerowych 2020
Pandemia COVID-19 nie zniechęciła fanów dwóch kółek do aktywnego poruszania się rowerem po mieście, największe wzrosty odnotowaliśmy latem i jesienią (aż o 40%), podczas kampanii Rowerem do pracy szkoły. Trudna sytuacja nie powstrzymała również miasta od realizacji planowanych inwestycji związanych z rozbudową infrastruktury rowerowej.