ROWEROWY GDAŃSK
sobota, 20 kwietnia 2024

Rowerowy maj po raz trzeci

238 szkół i przedszkoli oraz ponad 86 tysięcy uczestników w dziewięciu polskich miastach weźmie udział w trzeciej edycji kampanii Rowerowy Maj. Jej pomysłodawcą jest Miasto Gdańsk. Już od 4 maja dzieci i młodzież wyruszą do szkół i przedszkoli na rowerach, hulajnogach i rolkach.
RM uczestnicy 2016 z powiększeniem

238 szkół i przedszkoli oraz ponad 86 tysięcy uczestników w dziewięciu polskich miastach weźmie udział w trzeciej edycji kampanii Rowerowy Maj. Jej pomysłodawcą jest Miasto Gdańsk. Już od 4 maja dzieci  i młodzież wyruszą do szkół i przedszkoli na rowerach, hulajnogach i rolkach.

Celem kampanii jest promocja zdrowego stylu życia i komunikacji rowerowej. Zaczęło się w 2014 r. od 23 gdańskich szkół. W II edycji było już dwa razy więcej szkół i sześć razy więcej uczestników. Kampanię doceniła Federacja Organizacji Rowerowych Pomorza przyznając jej nagrodę Srebrnej Szprychy za pierwszą i Złotej Szprychy za drugą edycję. Nadszedł czas na III edycję, w której za przykładem Gdańska idą inne duże miasta: Warszawa, Wrocław, Gdynia, Sopot, Zamość, Lublin, Tczew i Elbląg. Ich przedstawiciele uczestniczyli 6 kwietnia w Gdańsku w konferencji prasowej inaugurującej tegoroczną kampanię.

Miasto Gdańsk opracowało i udostępniło innym miastom wszystkie materiały niezbędne do przeprowadzenia projektu: dzienniki rowerowe, broszury, plakaty i naklejki. Honorowym ambasadorem tegorocznej edycji jest żeglarz Piotr Myszka, reprezentant Polski w windsurfingu.

poprzednie edycje z powiększeniem

Rowerowy Maj jest edukacyjną zabawą z elementami rywalizacji. Rywalizują uczniowie, klasy oraz szkoły, dlatego nagrody przewidziano na wszystkich tych trzech poziomach. O wyniku szkoły lub klasy zadecyduje liczba przyjazdów do szkoły na rowerze w stosunku do liczby uczniów w szkole lub klasie.

Trzy najbardziej rowerowe szkoły w Gdańsku w kategoriach szkoły małej, średniej i dużej otrzymają nagrody pieniężne ufundowane przez Prezydenta Gdańska odpowiednio 10, 20 i 30 tysięcy zł. Przy tym przy najbardziej aktywnej dużej szkole stanie na tydzień rowerowy plac zabaw ufundowany przez BTProject. Klasa o najwyższej frekwencji rowerowej w skali miasta pojedzie na wycieczkę ufundowaną przez Gdańską Infrastrukturę Wodociągowo-Kanalizacyjną. Nagrody dla pozostałych klas ufundowali partnerzy kampanii – centra nauki i rozrywki, a nagrody indywidualne trafią do najbardziej aktywnych uczestników.

Koordynator kampanii: Monika Nkome Evini, kontakt: rowerowymaj@gdansk.gda.pl; tel. 58 526 80 89.

Więcej informacji o kampanii dostępne tutaj.

Organizator Partnerzy Patronat medialny
gdańsk logo
logotypy partnerzy
logtypy patronat