O to, czy bał się rekinów na akwenie w Rio oraz, kiedy zaczęła się jego przygoda z windsurfingiem pytali Piotra Myszkę uczniowie dwóch zwycięskich klas w kampanii Rowerowy Maj 2016. Spotkanie z olimpijczykiem było jedną z nagród w kampanii promującej aktywne podróże do szkoły.
Piotr Myszka spotkał się ze zwycięskimi klasami kampanii rowerowy Maj |
Mistrz windsurfingu a zarazem ambasador kampanii Rowerowy Maj 2016 pokazał uczniom zdjęcia z Igrzysk Olimpijskich w Rio oraz sprzęt do nauki windsurfingu. Omówił także budowę deski i żagla oraz wytłumaczył, czym różni się sprzęt profesjonalny o od tego dla osób stawiających „pierwsze kroki” w windsurfingu.
Pomysł na Rowerowy Maj zrodził się w Gdańsku, aby zachęcić uczniów do dojeżdżania do szkół w sposób aktywny tzn. na rowerach, hulajnogach i rolkach. Liczba uczestników rośnie lawinowo wraz z każdą edycją. Do tegorocznej edycji kampanii dołączyło osiem miast, mianowicie: Warszawa, Wrocław, Gdynia, Sopot, Zamość, Lublin, Tczew i Elbląg. W sumie udział wzięło ponad 200 szkół i przedszkoli oraz blisko 60 tys. uczniów, którzy przynajmniej raz przyjechali do szkoły na rowerze.
Najbardziej rowerowe szkoły już odebrały nagrody, a najbardziej rowerowym klasom ufundowano wycieczki do centrów nauki, rozrywki i sportu. Jedną z nich jest spotkanie z Piotrem Myszką w centrum żeglarstwa.
Także w nawiązaniu do Rowerowego Maja uczniowie gdańskich szkół we wrześniu rozpoczęli naukę jazdy na rowerze w ruchu miejskim oraz o kwestiach związanych z bezpieczeństwem.