ROWEROWY GDAŃSK
niedziela, 13 października 2024

X edycja kampanii "Rowerem do pracy i szkoły - Kręć kilometry dla Gdańska" dobiegła końca

Autor: Adrianna Szameitat
Dziesiąta, jubileuszowa edycja kampanii “Rowerem do pracy i szkoły - Kręć kilometry dla Gdańska” zakończyła się rekordami. Celem kampanii było zmotywowanie mieszkańców do regularnej jazdy na rowerze, w chłodniejszych jesiennych miesiącach, promocja zdrowego i ekologicznego stylu życia oraz zmiana nawyków transportowych.
1.JPG
Fot. Grzegorz Mehring / gdansk.pl

Dziesiąta, jubileuszowa edycja kampanii “Rowerem do pracy i szkoły - Kręć kilometry dla Gdańska” zakończyła się rekordami. Celem kampanii było zmotywowanie mieszkańców do regularnej jazdy na rowerze, w chłodniejszych jesiennych miesiącach, promocja zdrowego i ekologicznego stylu życia oraz zmiana nawyków transportowych. Grę rozpoczęliśmy 12 września i kręciliśmy do 13 listopada (Po raz piąty odbyła się jesienią). W tegorocznej edycji zaprosiliśmy po raz trzeci gdańskie szkoły średnie, aby namówić uczniów do większej aktywności ruchowej. Oto wyniki:

 

NAJWIĘKSZE FIRMY (powyżej 1000 osób) 

I MIEJSCE – Rafineria Gdańska Sp. z o.o.

II MIEJSCE – Urząd Miejski w Gdańsku

III MIEJSCE – Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego S.A.

 

DUŻE FIRMY (251 – 1000 osób) 

I Miejsce – Remontowa Shipbuilding S.A.

II Miejsce – Carrier Fire & Security Polska Sp. z o.o.

III Miejsce – Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego

 

ŚREDNIE FIRMY (51 – 250 osób) 

I Miejsce – Multiconsult Polska Sp. z o.o.

II Miejsce – Sto2 Sp. z o.o. (Pyszne.pl)

III Miejsce – Automatic System Engineering Sp.  z o.o.

 

MAŁE FIRMY (11 – 50 osób) 

I Miejsce – Sigma – Projekt s.c.

II Miejsce – Rada Dzielnicy Brzeźno

III Miejsce – Omega Pilzno ITiS Godawski & Godawski Sp. z o.o.

 

MIKRO FIRMY (1 – 10 osób) 

I Miejsce – R&S Adventure Grzegorz Reszka

II Miejsce – Studio Informatyczne „ADAM” Adama Niedźwiadek

III Miejsce – „VITALITY” Joanna Matyjek-Macholla

2.JPG
Fot. Grzegorz Mehring / gdansk.pl
 

W KATEGORII UCZELNIE:

I Miejsce – Powiślańska Szkoła Wyższa w Gdańsku

II Miejsce – Gdański Uniwersytet Medyczny

III Miejsce – Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku

 

W KATEGORII SZKOŁY ŚREDNIE:

I Miejsce – Liceum Ogólnokształcące British International School Gdańsk

II Miejsce – High International School of Gdansk

III Miejsce – Branżowa Szkoła Specjalna I Stopnia nr 20 w Gdańsku

 

W KATEGORII DZIELNICE:

I MIEJSCE – Olszynka

II MIEJSCE – Młyniska

III MIEJSCE – Wzgórze Mickiewicza

 

Udział w grze miał charakter indywidulany, ale też można było rywalizować ze sobą zespołowo, przyłączając się do gry na poziomie firmy, uczelni, szkoły średniej, grupy czy dzielnicy. Uczestnicy gry mieli do wyboru nagrody ufundowane przez sponsorów, ale także przez przez Miasto Gdańsk np.: pamiątkowe sakwy rowerowe z odblaskowym logo kampanii – nagroda główna konkursu, butelki termiczne z grafiką kampanii, skarpetki z motywem rowerowym, bony do 4 gdańskich sklepów rowerowych, mobilny serwis rowerowy - dla trzech zwycięskich szkół średnich, nieodpłatna certyfikacja Europejski Certyfikat Pracodawcy Przyjaznego Rowerzystom dla zwycięskich firm z każdej kategorii wielkościowej, zwycięska dzielnica – stojaki rowerowe (nagroda wręczana od 2021 roku) oraz nagrody niespodzianki dla pierwszej 5 kobiet i pierwszych 5 mężczyzn w konkurencji indywidualnej (akcesoria rowerowe).

Jeszcze raz gratulujemy wszystkim uczestnikom wytrwałości i mamy nadzieję, że za rok znów, wspólnie pobijemy rekordy!

tabela
Fot. RMA
 
3.JPG
Fot. Grzegorz Mehring / gdansk.pl
 
 

Organizatorem i sponsorem nagród jest Gmina Miasta Gdańska

Partnerami gry są: Activy, Gdańska Organizacja Turystyczna i Gdański Ośrodek Sportu

Sponsorami nagród dodatkowych są: Szprychy.com, Buga Sport, Wysepka, Giant Wrzeszcz, Kross, Zem Bike oraz Stacja Food Hall

Patronami medialnymi są: Gdansk.pl, Trojmiasto.pl