ROWEROWY GDAŃSK
wtorek, 8 lipca 2025

XI edycja Rowerowego Maja zakończona – ponad milion aktywnych podróży!

Dobiegła końca 11. edycja kampanii Rowerowy Maj, największej w Polsce inicjatywy promującej aktywność fizyczną i ekologiczne środki transportu wśród dzieci i młodzieży. Pomysł, który zrodził się w Gdańsku, dziś łączy szkoły i przedszkola w całym kraju – w tegorocznej edycji udział wzięły aż 32 gminy, a liczba aktywnych uczestników przekroczyła 283 tysiące!
 
mat. DMA

 

W środę, 11 czerwca na terenie Targu Węglowego przedstawiciele zwycięskich szkół i klas odebrali nagrody z rąk Aleksandry Dulkiewicz, prezydent Gdańska oraz wiceprezydenta Piotra Borawskiego.

W wyzwaniu uczestniczyli uczniowie i przedszkolaki, którzy za każdy aktywny dojazd do szkoły lub przedszkola na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce zdobywali punkty. W Gdańsku do zabawy zgłosiło się aż 227 placówek (131 przedszkoli i 96 szkół podstawowych).

 

 
fot. Dominik Paszliński

 

Frekwencja w skali kraju wyniosła 43% - na ten wynik złożyło się 283 831 aktywnych uczestników z 1514 placówek z 32 miast i gmin biorących udział w kampanii.

Tylko w Gdańsku o tytuł najlepszej szkoły, przedszkola i klasy walczyło aż 39 681 uczestników. Frekwencja wyniosła 55%, a uczniowie i nauczyciele odbyli ponad – milion aktywnych podróży do szkół i przedszkoli! To o 110 836 przejazdów więcej niż w ubiegłorocznej edycji!

Rowerowy Maj 2025: Aktywność, radość i wyjątkowe nagrody!

Nagrody od partnerów kampanii – wsparcie, które napędza Rowerowy Maj

Tegoroczna edycja kampanii Rowerowy Maj trwała od 5 do 30 maja i po raz kolejny udowodniła, że droga do szkoły czy przedszkola może być nie tylko środkiem do celu, ale i świetną zabawą. Zasady były proste – każdy uczeń i przedszkolak, który dotarł na lekcje na rowerze, hulajnodze, rolkach lub deskorolce, zdobywał naklejki do rowerowego dzienniczka oraz na wspólny plakat klasowy. Ale najważniejsza była regularność i zaangażowanie – bo właśnie one prowadziły do zwycięstwa!

Dla najbardziej aktywnych klas i placówek przygotowano szeroki wachlarz nagród – zarówno o charakterze edukacyjnym, jak i rekreacyjnym. Wśród atrakcji znalazły się m.in. wycieczki do Bajkowego Labiryntu i kina Cinema, sponsorowane przez Galerię Morena, wizyta w Papugarni, zajęcia sportowe z trenerem ufundowane przez firmę PadBox, wyjście na kręgle dzięki Centrum U7, a także warsztaty oraz bilety na wydarzenia kulturalne i edukacyjne.

Wyróżnienia trafiły także do uczniów z najwyższą frekwencją – otrzymali oni m.in. personalizowane gry „Ale pary” i bilety do kina ufundowane przez Miasto Gdańsk, a także akcesoria rowerowe od firmy KROSS oraz kolorowe skarpetki i frutolinę – również od Miasta.

W gronie sponsorów, którzy szczególnie wyróżnili się w tym roku, znaleźli się:

· Ziaja – fundator zestawów kosmetycznych dla zwycięskich placówek oraz organizator warsztatów i wycieczki do swojej siedziby dla najlepszej klasy siódmej.

· Gdańska Infrastruktura Wodno-Kanalizacyjna – fundator nagrody finansowej w wysokości 5000 zł dla klasy, która osiągnęła 100% frekwencję.

· Zielona Sowa – sponsor voucherów o wartości 1000 zł na zakupy w księgarni internetowej dla najlepszej szkoły podstawowej i najlepszego przedszkola.

· Port Czystej Energii – fundator wyjazdu studyjnego do instalacji odzysku energii z odpadów w Wiedniu dla koordynatorów z najlepszych placówek.

· MEVO i Miasto Gdańsk – fundatorzy voucherów na miesięczny abonament na rowery miejskie oraz gdańskich zestawów prezentowych dla wszystkich szkolnych koordynatorów kampanii.

W tegorocznej edycji kampanii w Gdańsku pojawili się także nowi sponsorzy nagród finansowych:

· Volvo Drywa, który przekazał 50 000 zł dla trzech najbardziej rowerowych szkół w kategorii dużych i małych,

· oraz Balcia Insurance SE, fundator nagrody w wysokości 30 000 zł dla trzech najlepszych szkół średnich i przedszkoli.

 

Dzięki ogromnemu zaangażowaniu partnerów oraz nauczycieli, uczniów i ich rodziców, Rowerowy Maj to nie tylko kampania promująca zdrowy styl życia, ale też przykład współpracy lokalnych społeczności, firm i instytucji. Wszystkim serdecznie dziękujemy za udział i wsparcie – do zobaczenia w kolejnej edycji!

 

 
fot. Dominik Paszliński

 

Wyniki z podziałem na kategorie:

 

  • Kategoria szkół dużych

1 SP 92 88,8% frekwencji (Zaspa - Młyniec)

2 SP 80 83,5% frekwencji (Przymorze Wielkie)

3 SP 12 71,4% frekwencji (Ujeścisko – ŁostowiceO)

 

  • Kategoria szkół średnich

 

1 SP 72 74,5% frekwencji (Stogi)

2 SP 23 68,7% frekwencji (Oliwa)

3 SP 77 68,3% frekwencji (Żabianka– Wejhera – Jelitkowo – 1000lecia)

 

  • Kategoria szkół małych

 

1 SP 88 73,2% frekwencji (Wyspa Sobieszewska)

2 SP 83 70,4% frekwencji (Kokoszki)

3 SP "Octoschool" 66,6% frekwencji (Chełm)

 

  • Przedszkola

 

1 P-le Morska Przygoda 98,4% frekwencji (Letnica)

2 P-le Kota Edwarda 91,7% frekwencji (Wrzeszcz Górny)

3 P-le 54 87,6% frekwencji (Przymorze Wielkie)

 

  • Klasa ze 100% frekwencją

SP 63: VI c (Wrzeszcz Górny)

  • Klasa VII z najwyższą frekwencją

SP 80: VII b (Przymorze Wielkie)

 

 

Partnerzy: Helios, Ziaja, Volvo, Port Czystej Energii, Balcia Insurance, Movement Arena, Skate Arena, Kross, Teatr Miniatura, Galeria Morena, Kart Center, GIWK, Port Brzeźno, Zielona Sowa, Centrum U7, PadBox, Mevo

Partnerzy medialni: www.gdansk.pl, www.trojmiasto.pl, www.rowerowygdansk.pl

Organizator główny: Miasto Gdańsk, Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku

 
DMA