Gdańskie Centrum Kontaktu
funkcjonuje 24h/7dni w tygodniu
Strona internetowa: https://www.gdansk.pl/kontaktgdansk
Aplikacja mobilna GCK: https://zglos.gdansk.pl/mcity/incidents/index
Gdańskie Centrum Kontaktu (GCK) jest wspólnym centrum kontaktu Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jednostek miejskich, do którego przez całą dobę zgłaszać można nieprawidłowości dotyczące funkcjonowania infrastruktury miejskiej. GCK przekaże zgłoszenie odpowiednim służbom lub doradzi, do jakiej instytucji zwrócić się w konkretnej sytuacji. GCK współpracuje m.in. z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni, Strażą Miejską, Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, Gdańskimi Nieruchomościami czy Gdańskim Centrum Świadczeń.
Za pośrednictwem Gdańskiego Centrum Kontaktu można:
- zgłosić sprawę wymagającą interwencji służb miejskich,
- otrzymać informacje o procedurach realizowanych przez Urząd Miejski w Gdańsku oraz Jednostki Organizacyjne Miasta,
- sprawdzić, z jakich programów świadczeń dla mieszkańców aktualnie można skorzystać,
- zarezerwować wizytę w urzędzie,
- opłacić podatki oraz opłaty administracyjne,
- zgłosić własne pomysły i sugestie dotyczące lepszego funkcjonowania miasta.
Do GCK można zgłaszać m.in. sprawy takie jak:
- uszkodzenia dróg i dróg dla rowerów, np. wyrwa w jezdni, zapadnięta jezdnia lub chodnik,
- niedziałająca sygnalizacja świetlna, uszkodzenia znaków drogowych,
- brak pokrywy studzienki w jezdni lub chodniku,
- niedziałająca winda czy schody ruchome na terenie miejskim,
- awaria oświetlenia ulicznego,
- uszkodzenia infrastruktury tramwajowej i autobusowej, np. zdewastowana wiata, zanieczyszczony przystanek, brak rozkładów jazdy,
- ranne lub martwe zwierzęta na terenach miejskich,
- organizacja ruchu drogowego – uwagi i propozycje zmian w tym zakresie,
- utrzymanie dróg, np. zanieczyszczone lub nieodśnieżone jezdnie i chodniki, liście na chodnikach,
- zajęcia pasa drogowego, np. w zakresie weryfikacji pozwolenia, nieprawidłowości zabezpieczenia remontu drogowego,
- parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania, np. uszkodzony parkomat.
Zgłoszenia do GCK można kierować za pośrednictwem:
aplikacji mobilnej dostępnej na smartfony z systemem iOS i Android (Aplikacja dostępna jest w sklepach Google Play i App Store pod nazwą „Gdańskie Centrum Kontaktu”) lub poprzez przeglądarkę internetową: https://zglos.gdansk.pl/
- e-mailem kontakt@gdansk.gda.pl
- telefonicznie: 58 52 44 500
Zgłoszenia dotyczące bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia należy zgłaszać na numer alarmowy 112.