
Dyżurny Inżynier Miasta (DIM) pracuje całą dobę.
praca całodobowa
Nr tel.: 58 52 44 500
Przez całą dobę zgłaszać można nieprawidłowości funkcjonowania miejskiej infrastruktury miasta. Dyżurny Inżynier Miasta w Zarządzie Dróg i Zieleni (ZDiZ) przekaże je odpowiednim służbom lub doradzi, do jakiej instytucji zwrócić się w konkretnej sytuacji. Zgłoszenia dotyczące bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia DIM natychmiast przekazuje odpowiednim służbom. Dział Dyżurnego Inżyniera Miasta współpracuje m.in. z Centrum Zarządzania Kryzysowego, Wydziałem Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności Urzędu Miejskiego w Gdańsku, Policją, Strażą Pożarną, Pogotowiem Ratunkowym, Zakładem Komunikacji Miejskiej w Gdańsku, Gdańskim Zarządem Nieruchomości Komunalnych.
Do głównych zadań DIM należy:
- Obsługa zgłoszeń związanych z infrastrukturą komunalną zarządzaną przez Zarząd Dróg i Zieleni, naprawy i prace zabezpieczające.
- W przypadku zgłoszeń niezwiązanych z działalnością ZDiZ - wskazanie właściwej instytucji lub przekazanie zgłoszenia właściwej instytucji .
- Koordynacja akcji „zima”.
- Monitoring mediów w zakresie zdarzeń mających wpływ na działalność ZDiZ.
- Przekazywanie mediom komunikatów ostrzegających mieszkańców przed skutkami zdarzeń niebezpiecznych, zakłócających funkcjonowanie Miasta.
Do DIM można zgłaszać sprawy dotyczące stanu:
- ulic oraz ich wyposażenia, np. wyrwa w jezdni, wykruszenie na przejeździe tramwajowym, brak pokrywy studzienki, zapadnięty chodnik,
- infrastruktury podziemnej dróg, np. pęknięcie rury kanalizacyjnej, gazowej, ściekowej, uszkodzenie studzienki telekomunikacyjnej,
- mostów, tuneli, wiaduktów, kładek dla pieszych, np. zalanie tunelu, niedziałająca winda czy schody ruchome przy dworcu PKS,
- oświetlenia ulicznego, iluminacji obiektów budowlanych, np. przewrócenie słupa oświetleniowego,
- infrastruktury tramwajowej i autobusowej, np. rozbite wiaty, zanieczyszczone przystanki, zerwana trakcja,
- terenów zielonych: lasów komunalnych, parków, skwerów, drzewostanu, np. zniszczony trawnik, powalone lub uszkodzone drzewo,
- cmentarzy i pomników, np. zdewastowany grób lub pomnik,
- placów zabaw, np. zniszczenie wyposażenia.
oraz
- organizacji ruchu, np. brak zasilania sygnalizacji na przejściu dla pieszych, uszkodzony znak drogowy lub barierka ochronna, niejasności w organizacji objazdów,
- utrzymania stanu sanitarnego, czystości, przejezdności ulic w zimie, np. powypadkowe skażenia jezdni, martwe zwierzęta, nieodśnieżone jezdnie, liście na chodnikach.
- zajęcia pasa drogowego, np. w zakresie weryfikacji pozwolenia, nieprawidłowości zabezpieczenia remontu drogowego,
- parkowania w Strefie Płatnego Parkowania, np. uszkodzony parkomat.
Dyżurny Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego
praca całodobowa
Nr tel.: 58 778 6000
- zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego
- współpraca z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej
- nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz wczesnego ostrzegania ludności
- współpraca z instytucjami zajmującymi się monitoringiem środowiska;
- współpraca ze służbami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
- stały dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
Zarząd Transportu Miejskiego
praca całodobowa
Nr tel.: alarmowy: 500 095 630, bieżąca sytuacja komunikacyjna: 58 309 13 22.
Zarząd Transportu Miejskiego nadzoruje i koordynuje transport publiczny w Gdańsku, udziela informacji dotyczących transportu miejskiego oraz rozkładów jazdy.