Już w połowie września 2023 roku rusza pilotaż innowacyjnego modelu rowerów elektrycznych Hopper, który potrwa do połowy listopada tego roku. Gdańskie firmy, laureaci kampanii "Rowerem do pracy i szkoły – Kręć Kilometry dla Gdańska", zostali nagrodzeni certyfikatami Pracodawców Przyjaznych Rowerzystom i będą miejscem testów tego rozwiązania. Pilotaż jest organizowany w ramach projektu europejskiego „NEDAM - New E-bikes Design for employees’ Active Mobility” -„Innowacyjny model rowerów elektrycznych dla wspierania mobilności aktywnej pracowników”.
Projekt NEDAM jest współfinansowany ze środków EIT Urban Mobility, programu Mobilności Miejskiej Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT) – organu Unii Europejskiej.
Celem pilotażu jest zbadanie skuteczności i przydatności rowerów Hopper do codziennych aktywnych podróży pracowników oraz zachęcenie do korzystania z bardziej zrównoważonych środków transportu.
Podczas pilotażu testowane będą dwa modele rowerów Hopper: dwuosobowy oraz towarowy. Zróżnicowane wyniki pozwolą lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje użytkowników oraz dostosować rowery do różnych celów podróży.
Rower elektryczny Hopper jest wyposażony w pomocniczy napęd elektryczny, co znacznie ułatwia pokonywanie trudniejszych tras i podjazdów. Jest to jednak rower zgodny z art. 2 pkt 47 ustawy Prawo o ruchu drogowym, więc użytkownicy będą musieli przestrzegać przepisów ruchu drogowego dotyczących rowerów. Rower Hopper posiada homologację na drogi rowerowe, dzięki czemu można nim swobodnie poruszać się po mieście.
Rozmiar roweru Hopper jest zbliżony do klasycznego roweru towarowego, co czyni go kompaktowym i wygodnym w mieście. To rozwiązanie ma ogromny potencjał w ograniczaniu liczby samochodów w mieście, przyczyniając się do poprawy jakości powietrza i redukcji korków.
Jednym z ważnych atutów rowerów Hopper jest ich zrównoważony charakter. Akumulator wykorzystywany w tych rowerach nie zawiera kobaltu, co ma pozytywny wpływ na środowisko. Co więcej, ładowanie akumulatora jest możliwe z gniazdka domowego, dzięki czemu użytkowanie rowerów jest łatwe.
Rocznemu projektowi NEDAM towarzyszy współpraca z partnerami, takimi jak Politechnika Eindhoven, Miasto Augsburg, Hopper Mobility, czy Carnet Barcelona.
Więcej informacji na temat rowerów Hopper można znaleźć na stronie: www.hopper-mobility.com
Broszura informacyjna do pobrania: POBIERZ
Szczegółowe informacje na temat projektu NEDAM są dostępne na stronie internetowej:
Zachęcamy do wypełnienia ankiety https://tueindhoven.limequery.com/666398?lang=pl
Budżet projektu: 440 212 EUR
Budżet Gdańska: 33 435 EUR
Dofinansowanie 80% ze środków EIT Urban Mobility