
Wzrost zatłoczenia miast, a szczególnie terenów śródmiejskich, obniża jakość życia mieszkańców, wydłużając czas podróży, generując hałas oraz zanieczyszczenia powietrza. Inteligentne metody zarządzania ruchem pomagają zmniejszyć emisję szkodliwych gazów i pyłów.
Partnerzy wypracują dobre praktyki i wprowadzą pilotażowe strefy ograniczonego dostępu lub płatnego parkowania w obszarach śródmiejskich. Ponieważ zwykle koncentrują się tam usługi i handel, lokalni przedsiębiorcy także zostaną zaproszeni do udziału w projekcie.
Decyzja o rodzaju oraz liczbie urządzeń montowanych w Gdańsku podjęta zostanie dzięki prowadzonym konsultacjom. Pilotażową ulicę w ramach strefy ograniczonego ruchu pomogą wybrać mieszkańcy oraz przedstawiciele lokalnych instytucji i biznesu.
Wymiana dobrych praktyk z zagranicznymi partnerami pozwoli miastu ograniczyć ruch samochodów do i z centrum. Działaniom infrastrukturalnym towarzyszyć będą kampanie informacyjne oraz konsultacje społeczne, aby wypracować kompromis w sprawie zakresu ograniczeń dla ruchu samochodów.