ROWEROWY GDAŃSK
poniedziałek, 23 listopada 2020

Sohjoa Baltic

Głównym założeniem projektu Sohjoa Baltic - Przekształcenie transportu publicznego w ekologiczny i autonomiczny transport ostatniej mili w regionie Morza Bałtyckiego - jest opracowanie planów obsługi i promocji inteligentnego autonomicznego transportu tzw. ostatniej mili dla obszaru Morza Bałtyckiego.

W ramach realizacji projektu konsorcjum opracuje wytyczne, jakie muszą zostać spełnione, aby samojezdne pojazdy poruszały się po drogach publicznych w ramach transportu zbiorowego. Pod przewodnictwem niemieckiego Institute for Climate Protection, Energy and Mobility (IKEM) przenalizowane zostaną uwarunkowania prawne oraz konieczne nowelizacje obowiązujących przepisów.

Testy na drogach publicznych przeprowadzone zostaną w Helsinkach, Tallinie oraz norweskim mieście Kongsberg. We wszystkich tych miastach mieszkańcy mieli już okazję korzystać z samojezdnych busów. Testy na mniejszą skalę przeprowadzone zostaną także w Gdańsku, duńskim Vejle oraz łotewskim regionie Zemgale.

Projekt jest realizowany w okresie 10.2017 - 9.2020. Całkowity budżet projektu opiewa na  3,7 mln EURO, z czego 304 547 EURO przypada na Gdańsk (85% tej kwoty jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej, z programu Baltic Sea Region, reszta jest wkładem własnym).

Konsorcjum projektu obejmuje 12 partnerów z 8 krajów regionu Morza Bałtyckiego:

  1. Metropolia University of Applied Sciences - Lider Projektu
  2. Forum Virium Helsinki (Finlandia)
  3. Traficom (Finlandia)
  4. FLOU (Finlandia)
  5. Tallinn University of Technology (Estonia)
  6. Tallinn Transport Department (Estonia)
  7. Chalmers University of Technology (Szewcja)
  8. Zemgale Planning Region (Łotwa)
  9. Institute for Climate Protection, Energy and Mobility (Niemcy)
  10. Miasto Vejle (Dania)
  11. Miasto Kongsberg (Norwegia)

Więcej informacji o projekcie dostępnych jest na oficjalnej stronie projektu: www.sohjoabaltic.eu.

 

 

Sohjoa banner