Gdańsk po raz kolejny uznany został za najbardziej przyjazne rowerzystom miasto Polski! Tytuł co dwa lata przyznaje ogólnopolski miesięcznik RowerTour, na podstawie rankingu opracowanego wspólnie z najważniejszymi organizacjami rowerowymi kraju.
Miesięcznik Rowertour już po raz czwarty opracował ranking „Rower w mieście”. Klasyfikacja objęła 41 największych polskich miast (wszystkie z liczbą powyżej 100 tys. mieszkańców). Pod lupę wzięto rozwiązania infrastrukturalne i w zakresie organizacji ruchu, ułatwienia i usprawnienia dla rowerów, inwestycje w parkingi rowerowe. Zbadano możliwości przewozu rowerów komunikacją miejską i imprezy dla mieszkańców promujące codzienne korzystanie z rowerów, ale też rekreację rowerową.
Pierwszy po raz trzeci
Gdańsk po raz trzeci z rzędu został zaklasyfikowany na pierwszym miejscu. Tym samym obronił czołową pozycję, jaką zajął zarówno dwa, jak i cztery lata temu. - Nasze miasto uzyskało w sumie 55 punktów, wyraźnie wyprzedzając Toruń (drugie miejsce i 48,2 pkt.) i Wrocław (trzecie miejsce i 47,9 pkt.). W przypadku Gdańska, szczególnie wysoko oceniono jakość i spójność sieci dróg rowerowych i powszechność stref ruchu uspokojonego (m.in. strefy tempo 30), przyjazność centrum miasta dla poruszania się rowerem, warunki dla parkowania rowerów oraz wykorzystanie przez miasto funduszy zewnętrznych dla rozwoju infrastruktury rowerowej i zaangażowanie w promocję codziennego poruszania się rowerem - mówi pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej Remigiusz Kitliński.
Obszerny artykuł z wynikami, rankingiem i dogłębną analizą, można znaleźć w najnowszym, listopadowym numerze miesięcznika Rowertour.
Rowerem 4. generacji po Gdańsku i nie tylko
Obecnie Gdańsk wraz z 15 samorządami przygotowuje się także m.in. do realizacji projektu budowy systemu roweru metropolitalnego. - Do dyspozycji mieszkańców i odwiedzających nas turystów oddać chcemy nowoczesne rowery 4. generacji. Wypożyczanie takiego roweru ma być maksymalnie proste i dostępne. Zaletami takiego systemu są integralność z urządzeniami mobilnymi, lepsza synchronizacja z komunikacją zbiorową oraz brak konieczności zostawienia pojazdów tylko w dedykowanych miejscach – informuje Piotr Grzelak.
Przeczytaj też: